FAQ


               


Waarom neemt HOCA geen alleenstaande webshops meer op als dealer ?

Wij van HOCA hebben de beslissing genomen geen alleenstaande webshops meer op te nemen
als dealer-zijnde, met alleenstaande webshops bedoelen wij webshops zonder fysieke winkel,
VA praktijk of DA praktijk.

Dierenspeciaalzaken, dierenklinieken, vogelarts praktijken, enz, hebben veel meer vaste kosten
dan als men een webshopje heeft aan huis en laten wij eerlijk zijn dat alleenstaande webshops
als paddestoelen de lucht inschieten de laatste jaren en dat zal nog meer gaan worden in de toekomst.

Daar komt nog eens bijkijken dat 80 procent van de alleenstaande webshops weinig tot niets verkopen,
deze stoppen dan ook met de verkopen na enkele maanden maar hun webshops blijven wel vaak online staan,
wat weer voor verwarring gaat zorgen bij de eindgebruikers want deze denken te bestellen bij een werkende webshop.

De voorraden van webshops is nihiel en vaak wordt er gewerkt met dropshipping,
ze hebben alleen maar administratief werk zoals een inkoop en verkoop factuurtje,
dit echter in tegenstelling met hun leverancier die wel de producten moeten inpakken en verzenden naar hun klanten.

Veelvuldig is dit bij ons misgegaan met dropshipping van alleenstaande webshops,
de bereikbaarheid is er niet omdat ze naast hun webshop ook een vaste baan hebben,
de service laat vaak te wensen over, al met al een grote ergenis voor de leverancier en de eindgebruikers.

HOCA heeft daarom de beslissing genomen GEEN alleenstaande webshops meer op te nemen als dealer.

Wij doen een bestelling en dan krijgen wij de betaalgegevens per mail,
hoe gaat dat in zijn werk ?

Na het plaatsen van een bestelling krijgt u automatisch een orderbevestiging,
meestal dezelfde dag krijgt u van Hoca een mailtje met daarin uw klantnummer,
factuurnummer, alle betaalgegevens en het totaal bedrag.
Wanneer u het bedrag heeft overgemaakt en wij hebben het zichtbaar
op telebankieren voor 12.00 uur dan wordt het dezelfde dag verzonden,
is de betaling na 12.00 uur zichtbaar dan wordt het de volgende dag verzonden.

De facturen die u per mail binnen krijgt dienen voldaan te worden binnen 48 uur,
uw order en/of bestelling wordt geannuleerd indien uw betaling niet binnen 48 uur bij ons binnen is.

Is de HOCA site wel veilig wat betreft betalingen en afhandelingen van bestellingen ?

Wij van HOCA doen er echt alles aan om onze site zo goed mogelijk te beveiligen,
zo hebben wij een beveiligde SSL verbinding om bestellingen en uw gegevens zo goed
mogelijk te waarborgen, dus op de vraag terug te komen.......ja onze HOCA site is goed beveiligd.

Wat zijn de levertijden ?

Wanneer wij het totaalbedrag zichtbaar hebben op telebankieren,
dan verzenden wij het dezelfde dag nog, indien op voorraad.
Dus stel:  U plaatst een bestelling s'morgens, u krijgt dezelfde morgen een
mail van Hoca met de betaalgegevens, u gaat deze gelijk betalen en als het
bedrag voor 12.00 uur zichtbaar is bij Hoca, dan verzenden wij het dezelfde
dag nog en dan heeft u het de volgende dag al in huis.

Stel dat wij eerst advies willen is dat mogelijk ?

Ja, advies verlenen wij graag aan onze klanten.
Bij twijfel kan men ons altijd bereiken, zie hiervoor onze contact gegevens.

Krijgen wij bij een bestelling ook een factuur toegezonden ?

Ja, bij elke bestelling zit een factuur, deze factuur is natuurlijk al voldaan
en is dan ook al voorzien van een betaalstempel.

Kan ik mijn bestelling annuleren ?

Natuurlijk kunt u om welke reden dan ook uw bestelling annuleren,
wij vragen van u heel simpel om dit wel kenbaar te maken aan Hoca.
Vaak bestellen mensen artikelen en daarna horen wij nooit meer iets
van de betreffende personen, geen betaling en geen annulering,
na 2 keer kan Hoca u als klant weigeren.

Wees aub zo netjes om uw bestelling per telefoon of per mail te annuleren,
een klant is koning maar dan moet de klant zich wel als koning gedragen.

Waarom is de CA-401 uit het assortiment genomen ?

De CA-401 is een perfect systeem maar heeft een paar nadelige punten,
wij van HOCA vinden de CA-401 niet geschikt voor mensen die heel erg
stevig roken en mensen die vogels hebben, puurweg omdat het vuil wat
weggenomen wordt uit de lucht onderin het systeem blijft kleven na verloop
van tijd en helaas krijgt men dit niet meer gereinigd omdat de achterkant
van de CA-401 niet los gemaakt kan worden.
Dus helaas zijn wij van HOCA niet zo enthousiast van dit systeem en daarom
hebben wij het uit ons assortiment laten halen.

De CA-401 is vervangen door de PR-369R, hetzelfde systeem behalve de PR-369R.

De PR-369R hebben wij momenteel ook uit ons assortiment gehaald,
de reden is hetzelfde als die van de CA-401.
Het schoonmaken binnenin het systeem is het blijft een must !!
Helaas kan dit ook niet met de PR-369R waardoor de vettige "talk"van de vogels
in het systeem niet schoon te maken valt waardoor er storingen en
bijgeluiden geproduceerd kunnen worden.

Waarom is de CA-288 uit het assortiment genomen ?

De CA-288 was te storingsgevoelig voor het fijne stof van papegaaien maar ook
voor haren van katten en honden, het systeem maakte te vaak en te gauw een sissende geluid.
De CA-288 is een mooi systeem maar verbeteringen gaan door, wij hebben dit
systeem jaren in ons assortiment gehad en ondanks dat het systeem erg gevoelig was
voor achtergebleven stof, denk bv aan het sissende geluid, was het toch een redelijk goed
systeem maar de verbeteringen aan de ionisatoren gaan natuurlijk door, er komen
op de markt kwalitatief betere producten. Wij van HOCA kijken altijd vooruit en zoals
u van ons inmiddels wel weet is dat wij steeds naar verbeterende producten kijken om deze
dan te kunnen opnemen in ons assortiment, wij streven naar de beste producten die op
de huidige markt  te verkrijgen zijn, kwalitatief moeten ze perfect zijn maar wel voor een
betaalbare prijs. Alle garanties blijven natuurlijk gewoon intact, wij hebben voldoende systemen
klaar staan om deze eventueel te kunnen gebruiken voor garantie gevallen.
Dit systeem zal ook in de toekomst niet meer opgenomen worden in ons assortiment.

Waarom is de XJ-3500 uit het assortiment genomen ?

Het is en was een goed systeem maar als onze leverancier de inkoop gaat verhogen met 28 procent (juni-2015)
dan trekken wij de stekker uit dit systeem, dit kunnen wij namelijk niet gaan uitleggen aan onze klanten,
daarom deze beslissing om per direct dit syteem uit de verkoop te halen.

Waarom wordt een bepaald merk voer uit het assortiment genomen ?

Wij van HOCA willen alleen het beste van het beste in ons assortiment en als
wij een beslissing nemen om een product uit ons assortiment te halen dan kunt
u ervan uit gaan dat wij niet verder meer willen met een bepaald artikel of merk
omdat bv de kwaliteit niet constant is, het kan echter ook zijn dat er veel leveringsproblemen
waren met het desbetreffende artikel/product, ook hierbij ziet u dus weer dat wij het beste
met onze klanten voor hebben. Wij kijken niet naar de afzet van een product maar naar
de kwaliteit, zonder aarzeling zullen wij een goed lopend product per direct
uit ons assortiment halen indien wij er achter komen dat de kwaliteit achteruit is gegaan.

Neemt HOCA de Scenic pellets weer in het assortiment ?

Dat zal niet snel weer gebeuren, Scenic hebben wij met een reden eruit gehaald.
Wij hebben in ons assortiment de twee beste pellet soorten die te koop zijn in Europa
en dat is ZuPreem en RoudyBush.

Wat is de reden waarom HOCA geen NutriBird verkoopt ?

Wij van HOCA verkopen twee goede en perfecte pellet soorten, Zupreem en RoudyBush.
Ons assortiment wordt met zorg uitgekozen en alleen de beste van de beste producten verkopen wij
aan onze dealers en de eindgebruikers, wij van HOCA staan 200 procent achter de kwaliteit en
deze twee pelletsoorten hebben de benodigde ingredienten wat vogels dagelijks nodig hebben.

Waarom kan ik de Zupreem en Roudybush niet in elke winkel verkijgen ?

Als uw vertrouwde winkel de Zupreem of Roudybush niet in het assortiment heeft vraag dan
of ze deze voor u willen bestellen, ze kunnen het ook gaan opnemen in hun assortiment.  

Wij bekijken dan of de desbetreffende winkel in aanmerking komt qua verkoop,
wij doen alleen zaken met betrouwbare partners, niet alle winkels komen in aanmerking
om ons assortiment tegaan opnemen, winkels die teveel negatief in het nieuws zijn geweest
door hun eigen toedoen zullen wij uitsluiten betreft leveringen.

HOCA heeft enkele dierenspeciaalzaken c.q. kwekers geweigerd om ze op te nemen als dealer,
deze zaken verkopen veel te vaak jonge vogels met ernstige ziekten en als je dan naar deze
betreffende zaken verhaal gaat halen dan krijg je het deksel op de neus en dan is de service heel ver te zoeken.
De dierenliefde (als ze die al hadden) heeft plaats gemaakt voor geldzucht bij deze dierenspeciaalzaken
zoals ze zich ook nog eens noemen, ook in de toekomst zullen deze geweigerde winkeliers/kwekers
niet meer opgenomen worden tenzij er een totaal ander manier van aanpak is naar de eindgebruikers,
maar dat zal helaas bij deze zaken nooit gebeuren, deze zaken gaan maar voor 1 ding......geld.

Wij gaan niet vertellen wie deze zaken zijn maar als je even gaat zoeken op internet dan weet je genoeg.
In ons archief hebben wij een zogenaamde "blacklist" waar de dierenspeciaalzaken opstaan
die wij nu en in de toekomst waarschijnlijk nooit meer gaan beleveren, het gaat ons niet om de afzet
van onze producten maar om de betrouwbaarheid van die dierenspeciaalzaken waar wij zaken mee doen,
hebben wij twijfels over een dierenspeciaalzaak dan zal deze niet worden opgenomen als dealer.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
Kan of wil uw betrouwbare winkel u geen artikelen van HOCA leveren
zoals : zupreem, roudybush, hoca zaadmengsels, hoca noten & fruitlijn, enz.
neem dan even contact met ons op en dan zullen wij u doorverwijzen naar
onze dichtsbijzijnde dealer die het zonder problemen wel wil en kan leveren.
Hoofdkantoor HOCA:  0528 - 230715